Starstruck in Hollywood

Da vi først kom til USA landet vi i L.A. på LAX. Vi var der i ca.4 dager og fikk opplevd veldig mye spennende.

16.Juli : Dette var dagen vi kom og vi fikk ikke gjort så mye annet enn å finne hotellet, leie bil, og få i oss noe å spise. Det var en veldig lang flyreise, vi var altså veldig slitne. Jeg klarte knapt å holde øynene oppe undermiddagen.

Bilder fra Walk of Fame:

17.juli : Etter første overnatting i Hollywood dro vi til Thousand Oakes, hvor Andrea (søstra mi) går på skole. Der sjekket vi ut skolen og bilen hennes, også dro vi på shopping senteret og shoppet ipad. Etter dette kjørte til Malibu beach og var der en stund. På stranden skulle det forresten være bryllup.

18.juli : Denne dagen dro vi til Universal Studios, dette hadde jeg gledet meg til kjempelenge. Det var veldig gøy der og det beste var den guidet turen rundt i parken hvor vi fikk se filmsett og andre kjente scener.

19.juli : Vi bestemte oss for å ha en guidet tur i en "Hollywood bil" rundt om i Hollywood. Da stoppet vi ved hollywood- og beverly Hills skiltet, og så mange kjendishus. Guiden vi hadde var veldig hyggelig og på slutten av turen fikk vi vite at det skulle være en premiere midt i Hollywood Blvd senere på kvelden. Det skulle være premiere på filmen Captain America! Etter Hollywood-turen dro vi til noe som kalles Farmers Market, The Grove. Der var det kjempefint, men i om med at vi ville rekke premieren, måtte vi dra igjen ganske tidlig.

Vi kjørte bilen til venstre.

Hollywood skiltet, det er så lite på bildet at man nesten ikke ser det..

Da vi var i Farmers Market fikk jeg plutselig øye på mange folk som hadde kameraer og da måtte jeg bare sjekke det ut, siden det kunne jo være en mulighet for at det var noen kjente personer der. Da jeg gikk bort så jeg en kjendis, men jeg visste ikke hvor jeg hadde han fra. Det var Mario Lopez, som jeg fant ut i etterkant. Det var også noen til, men de vet jeg ikke hvem er.

Før vi dro på denne turen tenkte jeg: "tenk hvor kult det hadde vært å se EN kjendis". Dette trengte jeg ikke å bekymre meg for. For der jeg hadde i vente senere på kvelden skulle gjøre meg til en skikkelig paparazzi. Hotellet vårt lå rett med Hollywood Blvd, det tok oss 1 min vår føtter tråkket på Walk of Fame. Vi var der i ca. 4-tiden og fikk en fin plass der vi kulle se alt som skjedde. Det var veldig gøy å se hvordan man sette opp utstyr til en stor premiere, hvor mye jobb og hvor mange mennesker som skal til.

.. Etter EN time var vi fortsatt kjempegira for å se kjendiser.

.. Etter TO timer begynte de ukjente gjestene å komme.

.. Etter TRE timer begynte det så smått å komme kjendiser. Vi var helt ødelagte i føttene etter å ha stått på samme punkt i tre timer. Men tolmodige var vi. Vi fikk is fra de som hjalp til der og ble med på noen av klippene somreporterne filmet. Etter en stund kom det en mann i fine klær bort til meg, med en annen mann som hadde et kamera med seg og spurte om de kunne intervjue meg. Jeg dro med meg Andrea inn i intervjuet og det var veldig morsomt. Men jeg kan ikke finne klippet på internett, og jeg vet ikke helt hvor de var fra, men veldig kul opplevelse.

Lucas Grabeel

Samuel L. Jackson

Neal McDonough, Dave Williams fra Frustrerte Fruer.

Chris Hemsworth

Chris Evans

Sebastian Stan - Carter Basin fra Gossip Girl

Vanessa Hudgens

Robert Downey Jr

.. Etter FIRE timer hadde vi sett mange kjendiser som gikk forbi og det begynte å bli mørkt. Premieren på filmen skulle vel begynne snart. Vi skulle egentlig rekke en kinofilm, som vi skulle se. Jeg og Andrea ofret begynnelsen på den nyeste Harry Potter filmen for å se anne kjendisene, mens de andre allerede hadde gått, og det var verdt det. Vi hadde jo allerede sett filmen på premiere. Men det var ikke så mye vi gikk glipp av, så det gikk bra.

En kjempefin start på USA-ferien altså!